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不正対策コンサルタント

2023.08.21 | George&Company,Inc.

ビジネス開発、営業およびその他関連する管理業務、不正対策に係るコンサルティング業務を行います。
経験に基づき、上級職と管理職についても検討いたします。

当職種では、以下の活動を含みます。
■ビジネス開発:
・競争力あるビジネスの確立、およびビジネスの成長維持のため、不正行為に係る社内外のビジネス、および技術コンサルティング、営業管理を行い、日英バイリンガルでサービスを提供します。
・市場調査および分析(競合/ニッチ市場んど)、販売実績の評価、リスク分析、サイバーアドバイザリー、新たな取り組みに関する計画立案を行います。
・不正行為と、その解決策に関する、知見の積み上げ、討議、報告などを行います。
・複数かつ多様な業界やクライアントと、長期的な取引関係を構築します。
・利益の最大化を目的とし、持続可能なROIの高いビジネスプランの作成と実行、外部クライアントとのインターフェース、交渉、連携を行います。その為、提供する製品やサービス、クライアント要件、新たなソリューション開発の目的などを理解し、クライアントと協力して計画を実行します。
・新たなM&Aの機会を見出し、結核立案および実行します。
・協業などの拡大のため、業界イベントへの参加、新たなアポイントメント調整、およびエンゲージメントの整理を行います。

■プログラム管理
・プレゼンテーション、コミュニケーション/資料の日・英翻訳、状況/情報のトラッキング、報告、スケジュール調整/管理、予算対応、トレーニング、様々な計画/準備を行います。

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Business development management, sales, fraud management, other related finance management and consulting.
Senior and Management positions are also considered based on experience.

The role will involve activities in the following areas:
■Business Development:
・Internal and external business and technical consulting and sales management in fraud using Japanese and English to maintain growth and establish a more competitive business.
・Competitive market analysis, sales performance evaluation, risk analysis, cyber advisory, researching (e.g. market niches) and planning new initiatives.
・Learning, understanding, discussing and reporting on fraud and fraud solutions.
・Establishing long-term business relationships with clients in multiple industries and companies.
・Creating and executing sustainable high ROI business plans, interfacing, negotiations and alignment with external clients to maximize profit. This will include understanding product and service offerings and working with external clients to understand their objectives to create new solutions.
・Identifying and executing new M&A opportunities.
・Attending industry events to expand collaborations, creating new appointments, and organizing the engagements.

■Program Management
・Presentations, verbal and written language translation between Japanese and English, tracking, reporting, scheduling, budget, training, planning and preparation

<応募資格>

【下記に記載の経験をいずれか複数ある方を歓迎いたします】
・日本語/英語バイリンガル:必須
・右のような分野(コンサルティング、ラインマネジメント、リスク、詐欺、金融、フィンテック、バイオテック、経済、コンプライアンス、エネルギー、食品・飲料、広報、法律、法執行、防衛、政府など)で7年以上の業務経験を持ち、修士以上または相当学位
・過去、年間ベースの実績/ROIについて、個人やチームでの共同貢献も含み、少なくとも10億円/1000万米ドルまたは同等金額以上のビジネス的な貢献や実績
・フォーチュン500の日本企業やトップ組織の役員、実務を管理する役職者などと、優れた対人コミュニケーションおよびプログラム管理のスキルや実績(例:アジャイルの方法論、ウォーターフォールの設計、ロードマップ、スケジュール、優先順位付けなど)
・少なくとも、年間当たり、1億円/100万米ドルまたは同等金額以上の予算管理の実績
・ビジネス/技術的な思考を持ち、社内外とのコラボレーションの成功実績
・過去、M&Aに係るコラボレーションの実績

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・Japanese / English bi-lingual mandatory and non-negotiable.
・Masters Degree with 7+ years experience in consulting, line management, business development or business strategy in risk, fraud, finance, fintech, biotech, economics, compliance, energy, food and beverages, public relations, legal, law enforcement, defense, or government.
・Historical annual ROI business contributions of at least 1 billion JPY, 10 million USD or equivalent currency including efforts of team and collaborators.
・Demonstrated superior interpersonal communication and program management skills (e.g. agile methodology, waterfall design, roadmap, schedules, prioritization, etc.) with executives or line management stakeholders from top organizations in Japan.
・Demonstrated budget management of at least 100 million JPY, 1 millions USD or equivalent currency per year either in a vertical or horizontal capacity.

<待遇>

【勤務時間】9:30-17:30
【休日・休暇】土日祝日、年末年始、有給、慶弔、育児、介護休暇など
【賞与】年3回
【昇格】(能力査定の上)有
【社会保険】雇用保険、労災保険、健康保険、厚生年金
【各種制度】退職金制度、総合福祉団体定期保険、財形貯蓄制度、定期健康診断、自己啓発援助、企業年金基金
※専門業務型裁量労働制・固定時間外手当の適用あり(職種・職位による)
定年退職制度有(60歳)、継続雇用制度有(65歳まで)
【その他】上記の内容は職種・職位によって異なる場合あり。正式な待遇は、雇用契約書にて通知とする。